Tænk mere positivt i hverdagen

Tænk mere positivt i hverdagen

Positive tanker er altid bedre end de negative, dette gælder både for dit humør og for dine omgivelser. Hvad du udstråler og signalere er med til at påvirke dine omgivelser, og selvom hensigten måske er en anden end den du mener, så påvirker det alligevel. At du vil lære at tænke mere positivt i hverdagen, er en god begyndelse til at blive i bedre humør, og til at gøre hver dag til en god dag, for dig og for dine kære.

Bliv i bedre humør

Hvis du hænger lidt med mulen og ikke føler dig energisk, ja, man kan næsten sige energiforladt, så findes der mange ting du kan gøre for at blive i bedre humør i hverdagen. Her får du tre eksempler.

1. Den første ting du kan gøre er at ringe til en ven/veninde, og spørg om i ikke skal ses. Det behøver ikke være til en længere bytur eller shoppingtur, det kan ligeså godt være for at se en TV-serie sammen eller gå en tur og få noget sol i kinderne. Det vil få dine tanker væk fra det der genere dig, og forhåbentlig få noget energi tilbage i din krop.

2. Sæt dit yndlings musik på anlægget og start et projekt som du gerne vil bruge tid på. Det kan være at ommøblere hjemmet, hækle, male, eller hvad du nu har af interesser. En god måde at finde inspiration til kreative løsninger er app’en pinterest hvor du kan finde utrolig meget inspiration til hobbysager.

3. Se standup i TV, der er en grund til at disse shows bliver sendt i TV og udgivet på DVD og ikke bare er en engangsforestilling, nemlig at det skal få os i bedre humør. Så smæk en DVD på med din yndlings komiker, lav en kop kaffe, og så er du ellers i gang.

Det her var bare nogle af de eksempler du kan gøre for at blive i bedre humør, når det så er sagt så findes der stadig rigtig mange måder hvorpå du kan blive i bedre humør. På et tidspunkt vil der komme et indlæg med flere metoder til dette.

I bund og grund handler det, at blive i bedre humør om at kigge indad, hvis du hele tiden tænker følgende i hverdagen:
Smil til mennesker på gaden!
Lyt til naturen!
Hav et mål med tilværelsen!
Snak om positive ting og glem alt det negative!

Du vil automatisk blive i bedre humør og et godt humør, det smitter.

Bliv i bedre humør

Bliv et positivt menneske

At være i godt humør og et positivt menneske er ikke det samme. At være i godt humør er en indre følelse vi har eller kan få. At være et positivt menneske er hvordan andre opfatter os og den måde vi signalere vores udstråling på.

Alt positivt starter med et smil, du ser det selv når du møder folk på gaden, i byen eller bag kasseapparatet i Netto. Et positivt menneske udstråler glæde og overskud, og prøver så vidt muligt at hjælpe hvor det er muligt.

Måske er du ikke klar over det, men vi mennesker bruger flere muskler på at være sure eller nedtrykte end vi bruger på at smile og være glad. Alle kan blive mere positive i hverdagen, det drejer sig blot om at ville gøre en lille indsats for det.

Ligesom med at blive i godt humør, så findes der mange ting du kan gøre for at tænke mere positivt i hverdagen. Længere nede kommer vi ind på nogle øvelser du kan lave for at blive et positivt menneske.

Bliv et positivt menneske ved at smile til omverdenen og drop de negative kommentarer og tanker, og prøv at hjælpe hvor du kan, selvom det ikke altid er lige sjovt de ting du kan hjælpe med. Det vil signalere overskud og gøre dig til et rart menneske.

Få din kæreste i bedre humør

På det her punkt må man sige at vandende deler sig mellem kvinder og mænd. At få din kæreste i bedre humør kan være en let sag for nogle mens for andre kan det være vanskeligt.

Alt efter hvad problemet er, kan det for kvinder være vanskeligt at få kæresten i bedre humør, da mange mænd har svært ved at åbne sig følelsesmæssigt, og det skal kvinderne selvfølgelig ikke straffes for. Tit i disse situationer ender det i stedet med et skænderi og det skal jo helst undgås.

Mænd derimod er ikke så skarpe når det kommer til at aflæse en kvindes problemer og signaler. Om det er DNA’et eller om det bare er sådan skal være uvist. Her er det dog vigtigt at pointere, at dette ikke gælder ALLE mænd og kvinder.

For at få din kæreste i bedre humør er det vigtigt at vise omsorg og empati, husk på du er ikke en tjener bare fordi kæresten er i dårligt humør.

Men hvis det er med til at hjælpe på humøret, at du står for maden og tager opvasken for en aften, så er det da værd og bruge en smule energi på. Hvis ikke du er en haj i et køkken, så hjælper et besøg på en god restaurant også i den grad.

Fortæl ham/hende hvad du føler for personen, OBS! husk positive kommentarer, du er jo et positivt menneske!

Køb noget der viser at du tænker på din partner, det behøver ikke være noget stort, men bare noget der viser, at du tænker på ham/hende.

Hold om hinanden og vis at i elsker hinanden, kram og hygge kan gøre meget ved humøret.

Oplev noget sammen, det kan være en tur i zoologisk have eller en vandretur eller dyrk noget motion sammen.Få din kæreste i bedre humør

Se muligheder frem for begrænsninger

Ligesom tidligere beskrevet med, at du skal droppe de negative tanker og tænke positivt. Så skal du samtidig tænke muligheder frem for begrænsninger i de ting du foretager dig. Ser du muligheder frem for begrænsninger, er der stor chance for, at de ting du vil lykkedes.

Begrænsningerne skal selvfølgelig altid være med i mente inden man konkludere noget, men når der er noget du vil, så tænk hele tiden i muligheder. Lad os prøve at forestille os en iværksætter der tænker i begrænsninger frem for muligheder, tror du han/hun kommer særlig langt med sin idé? Hvis der hele tiden skal tænkes over begrænsninger ved idéen, at man ikke har råd til at udføre den osv. så kommer man ikke langt.

Uanset hvad du foretager dig, så er mulighederne altid en ting der vækker interessen i os mennesker, og igen er vi tilbage til det positive negative element, for hvem vil gerne høre på alle de begrænsninger der er i de interesser du har? vi vil meget hellere høre om de muligheder, ambitioner, og potentiale din historie har.

Det samme gælder når du skal ud at rejse, så skal du se muligheder og drømme og ikke begrænsninger, for ellers er rejsen dødsdømt på forhånd. Hold humøret højt, og se muligheder i de ting du laver.Se muligheder frem for begrænsninger

Tænk positivt øvelser

Det kan hurtigt ske at du glemmer at tænke positivt, selvom du har lovet dig selv at begynde at tænke mere positivt i hverdagen. Derfor er øvelserne her remset op i nummerorden så du hurtigt kan printe siden ud eller copy paste øvelserne til at tænke mere positivt.

Tænk positivt øvelser er nemme og lette at gå til, men svære at huske i momentet hvor din irritationsgrænse er nået. Men hvis du kigger øvelserne igennem når du kommer hjem fra en hård arbejdsdag, så kan du tænke tilbage og tænke over om du kunne have gjort noget anderledes i den situation hvor du var irriteret på en kollega, eller hvad det nu skulle være.

Her kommer eksemplerne:
1. Brug positive ord og drop de negative.
2. Tænk så vidt muligt positive tanker. F.eks. drømme, rejser, flot natur, sommer, strand osv.
3. fejre succeserne i dit liv med nogle omkring dig.
4. SMIL! (Vigtigt)
5. Har du haft nogle traumatiske hændelser i dit liv, eller været ude for ulykke, så arbejd med din fortid, og lav fred med fortiden,
du kan alligevel ikke ændre noget i fortiden. Så kig fremad!
6. Når du ser dig selv i spejlet, så skal du minimum sige én positiv ting du kan lide ved dig selv eller din krop.
7. Hæng en plakat op på din hoveddør med et fedt og fangede slogan, du kan starte med et A4 papir som du kan printe ud.
8. Grin, grin så meget som muligt.
9. Hjælp andre
10. Selvom sociale medier kan have en negativ indflydelse på dit humør, så er der også mange der får det stik modsat, så følg glade mennesker. En anbefaling herfra er ‘luisdortiz’, som er tidligere ejendomsmægler i new york og nu livsnyder.
11. Tænk på dem der ikke kan og har de samme muligheder som dig (Vigtigste) Vær taknemmelig, jeg vil væde med at der findes minimum 50 millioner mennesker, der har det værre end dig.

Stop de negative tanker – tænk positivt!

Stop de negative tanker, tænk positivtHar du mod på mere og yderligere inspiration til at tænke mere positivt i hverdagen, så kan du læse bogen af Jeppe Lange ‘Stop de negative tanker – tænk positivt!’.

Her kommer du ligesom i dette indlæg igennem øvelser du kan bruge til at ændre dit syn på verden og tænke mere positivt.

Bogen fås som lydbog enten via CD eller Download link.

Gem

Gem

Gem

TILMELD DIG NYHEDSMAILEN I DAG!
Jeg acceptere at indtastede oplysninger må sendes til Startskuds.dks nyhedsbrev-udbyder MailChimp ( mere information )
Har du lyst til at blive orienteret når der kommer nyt på Startskud.dk? så kan du tilmelde dig vores gratis nyhedsmail
Der vil KUN sendes nyhedsmail ud, når vi udgiver noget rigtig interessant!

Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/startskud.dk/public_html/wp-content/themes/IonMag/includes/wp_booster/td_block.php on line 1000

Smid endelig en kommentar hvis du har noget på hjertet!

Indtast din kommentar
Indtast dit navn her